Jesteśmy na facebooku

Logowanie Rejestracja

Zaloguj się
Jeśli nie masz konta, zarejestruj się.

Przegląd Nowego Kina Francuskiego
Organizator: Kino FORUM, dodał: ewelinaaleksiejczuk

11-17 maja 2018 Białystok
Kino FORUM Legionowa 5, 15-281 Białystok
Rozpoczęcie: 11.5 16:00
Zakończenie: 17.5 19:00
Cennik:
informacja u organizatora

Wraz z Instytut Francuski / Institut français de Pologne à Varsovie orazGutek Film zapraszamy na Przegląd Nowego Kina Francuskiego!
W programie między innymi zdobywcy nagród Cezara: „120 uderzeń serca” o aktywistach z paryskiego ACT UP., „Do zobaczenia w zaświatach” ekranizacja narodzonej Prix Goncourt powieści Pierre’a Lemaitre, czy „Barbara” o słynnej piosenkarce francuskiej Barbarze. Miłośników muzyki francuskiej na pewno zainteresuje też film „Cierpliwi pacjenci” opowiadający historię jednego z najbardziej znanych francuskich slamerów: Grand Corps Malade. 

11-17 maja 2018
kino Forum | bilet 14 zł

PT. 11/05 g. 19:30, 143'
120 uderzeń serca / 120 battements par minute

SOB. 12/05 g. 18:00
Isabelle i mężczyźni / Un beau soleil intérieur, 94'

NIEDZ. 13/05 g. 16:00
Barbara, 98'

NIEDZ. 13/05 g. 18:00
Jeannette. Dzieciństwo Joanny d’Arc / Jeanette, l’enfance de Jeanne d’Arc, 115' 

PON. 14/05 18:00
Momo, 85'

WT. 15/05 g. 18:00
Sierota / Orpheline, 111'

ŚR. 16/05 g. 18:00
Cierpliwi pacjenci / Patients, 112'

CZW 17/05 g. 18:00
Paryż i dziewczyna / Jeune femme, 97'

Opisy filmów:
120 uderzeń serca (120 battements par minute) reż. Robin Campillo, Francja 2016, 143 min
Obsada: Nahuel Perez Biscayart, Arnaud Valois, Adèle Haenel
W filmie Campillo euforia spotyka rozpacz, a przyspieszone bicie serca przypomina tykanie odliczającego czas zegara. Bo o wyścig z czasem tu chodzi: są wczesne lata 90-te, epidemia AIDS zbiera we Francji żniwo przy cichej zgodzie rządu i koncernów farmaceutycznych. Zmowę milczenia wokół choroby akcjami, marszami, happeningami starają się przerwać aktywiści z paryskiego ACT UP.
Grand Prix oraz Nagroda Międzynarodowej Federacji Krytyków Filmowych FIPRESCI na MFF w Cannes 2017
Cezary 2018: Najlepszy film, scenariusz, debiut, aktor drugoplanowy, montaż i muzyka

Isabelle i mężczyźni (Un beau soleil intérieur) reż. Claire Denis, Francja, 2017, 94 min
Obsada: Juliette Binoche, Gerard Depardieu, Valeria Bruni Tedeschi
Isabelle mieszka w Paryżu. Jest rozwiedzioną, samotną matką. Jako kobieta dojrzała wie, czego chce i wie, co sama może zaoferować. Po latach rozczarowujących relacji, po raz kolejny próbuje znaleźć miłość. Chce odszukać tę jedyną, prawdziwą i do końca życia, chociaż chyba już przestała w nią wierzyć. Spotyka na swej drodze nowego mężczyznę, przy którym przeżywa skrajne emocje: od radości i nadziei po zagubienie i smutek.
Nominacja dla Najlepszej Aktorki Cezary 2018

Momo (Momo) reż. Vincent Lobelle, Sébastien Thiéry, Francja 2016, 85 min
Obsada: Christian Clavier, Catherine Frot, Sébastien Thiery
André i Laurence to bezdzietna para, mieszkająca na cichych przedmieściach Paryża. Wiodą spokojne i raczej nudne życie. Pewnego dnia odkrywają w swoim domu nieproszonego gościa - mówiącego obcym dialektem dziwaka, który oznajmia im, że jest ich synem. André, wierząc, że padli ofiarą pomyłki lub naciągacza, nie chce mieć z nim nic wspólnego. Natomiast Laurence, w obliczu czegoś tak niewytłumaczalnego, nagle staje się matką, którą nigdy nie była i przyjmuje z otwartymi ramionami swojego odnalezionego syna, a także jego żonę i psa…

Sierota (Orpheline) reż. Arnaud des Pallières, Francja 2016, 111 min
Obsada: Adèle Haenel, Adèle Exarchopoulos, Solène Rigot, Vega Cuzytek
Portret jednej kobiety na czterech różnych etapach życia. Mała dziewczynka ze wsi bierze udział w tragicznej zabawie w chowanego. Nastolatka miota się od ucieczki do ucieczki i od mężczyzny do mężczyzny, bo wszystko to jest lepsze niż jej smutny dom. Młoda dziewczyna z prowincji przybywa do Paryża, gdzie ociera się o katastrofę. Spełniona kobieta ufa, że przeszłość jej nie dopadnie. Cztery różne aktorki wcielają się w jedną i tę samą postać.

Barbara (Barbara) reż. Mathieu Amalric, Francja 2017, 98 min
Obsada: Jeanne Balibar, Mathieu Amalric, Vincent Peirani
Mathieu Amalric łączy w „Barbarze” swoje twórcze zainteresowania, występując po obu stronach kamery. Co więcej, jest reżyserem nie tylko na planie, ale i w filmie. Bowiem Yves, w którego rolę się wciela, przygotowuje się do nakręcenia fabuły o popularnej francuskiej piosenkarce. Obserwuje Brigitte, aktorkę bardzo sumiennie przygotowującą się do powierzonego jej zadania, i nie jest pewien czy więcej inspiracji czerpie od niej, czy może od samej Barbary. 
Cezar 2018 dla Najlepszej Aktorki

Cierpliwi pacjenci (Patients) reż. Grand Corps Malade i Mehdi Idir, Francja 2016, 112 min
Obsada : Pablo Pauly, Soufiane Guerrab, Moussa Mansaly
Wstawać, ubierać się, chodzić, grać w koszykówkę – tych wszystkich czynności Ben nie potrafi wykonywać w chwili, kiedy po ciężkim wypadku trafia do ośrodka rehabilitacyjnego. Jego nowi znajomi to tetraplegicy, paraplegicy, osoby z urazami czaszkowo-mózgowymi... Krótko mówiąc: inwalidzi z najwyższej półki. Razem będą odkrywać, czym jest cierpliwość. Będą walczyć, żartować, drzeć się na siebie, flirtować, a przede wszystkim wspólnie znajdą siły, by na nowo uczyć się życia. „Pacjenci” to historia o ponownych narodzinach, o chaotycznej podróży, na którą składają się zwycięstwa i porażki, łzy i salwy śmiechu oraz, co najważniejsze, spotkania: człowiek nie wraca do zdrowia w samotności. Film oparty na historii słynnego francuskiego slamera Grand Corps Malade. 
4 nominacje do Cezarów 2018

Jeannette. Dzieciństwo Joanny d’Arc (Jeanette, l’enfance de Jeanne d’Arc), reż. Bruno Dumont, Francja 2017, 115 min
Obsada: Lise Leplat Prudhomme, Jeanne Voisin, Lucile Gauthier
Bruno Dumont nie przestaje zaskakiwać. Tym razem ulubieniec nowohoryzontowej publiczności wziął na warsztat biografię Joanny d'Arc. Zamiast jednak skupić się na najważniejszych wydarzeniach z życia francuskiej bohaterki narodowej, reżyser postanowił przedstawić na ekranie jej dzieciństwo. Łącząca żarliwą wiarę z nieposkromionym gniewem Joanna, tak jak wielu bohaterów francuskiego reżysera, zostaje umiejscowiona na pograniczu grzechu i świętości. Sam film, mimo historycznego kostiumu, stanowi natomiast celny komentarz do czasów, w których fanatyzm religijny coraz częściej stanowi źródło przemocy.
Quinzaine des Réalisateurs Cannes 2017
Karlove Vary 2017

Paryż i dziewczyna (Jeune femme) reż. Léonor Serraille, Francja 2017, 97 min
Obsada: Laetitia Dosch, Souleymane Seye, Grégoire Monsaingeon
Paula właśnie zakończyła dziesięcioletni związek i jest na skraju załamania nerwowego. Doszczętnie spłukana, w towarzystwie kota, który stanowi jej jedyny majątek, powraca do Paryża po długiej nieobecności. W trakcie poznawania różnych osób, które los stawia na jej drodze, bohaterka nabiera determinacji, aby zacząć wszystko od nowa – i tym razem wyłącznie na swoich zasadach.
Złota Kamera za najlepszy debiut MFF w Cannes 2017

Komentarze - bądź pierwszy!

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zapoznaj się z naszą polityką plików cookies.
Akceptuję politykę plików cookies